Кирилюк Світлана

Кирилюк Світлана

1962 9 січня - народилася Світлана Володимирівна Кирилюк в с. Залав’є Млинівського р-ну Рівенської оласті.
- закінчила Луцьку художню школу.
1978 - 1982 – навчалася у Львівському училищі прикладного та декоративного мистецтва ім. І.Труша.
1983 – працювала у реставраційній майстерні Львівської картинної галереї.
1983 - 1988 – навчалася у Львівському державному інституті прикладного та декоративного мистецтва. Закінчила факультет ткацтва з Червоним дипломом.
1988 - 1998 – працювала в майстернях худ-фонду України.
1992 - 1993 – викладач інституту мистецтв ВНУ.
2001 - 2003 - викладач живопису у ВДУКіМ
Учасник виставок, арт-фестивалів з 1985 року:
І985 - Регіональна виставка міні-гобелену. Львів.
I988 - 1989 - 1-а Республіканська виставка «Текстиль малих форм». Львів. Івано- Франківськ, Київ.
1988 - Міжнародне бієнале міні-гобелену. Рига.
1991 - виставка молодих художників. Луцьк.
1992 - Персональна виставка на фестивалі «Оберіг-92». Луцьк.
1992 - Персональна виставка в обласному центрі профспілок. Луцьк.
1992 - 1993 - «Різдвяні свята» Луцький історико-культурний заповідник.
1995 - Персональна виставка в м. Опочно. Польща.
1996 - «Різдвяна містерія - 96» до П Міжнародного фестивалю лялькових театрів « Різдвяна містерія». Луцьк.
1996 - «Мальовнича Україна». Рівне.
1998 - Міжнародна виставка художнього текстилю «Скіфія». Херсон.
1998 - Міжнародна виставка малого текстилю. Львів.
199 - Виставка волинських митців. Мінськ
1999 - Ретроспективна виставка графіки. Луцьк.
2002 - Виставка волинських художників в Українському Фонді Культури. Київ.
1992 - 2004 - Регіональні художні виставки. Луцьк.
2006 - Персональна виставка у галереї «Крайня хата».
Ікони св. Володимира та св. Ольги в Свято-Троїцькому соборі м. Луцьк.
7 квітня 2017 - художниця померла, похована в Луцьку

Світ образів Світлани Кирилюк. Б. Ревенко. 1992

Світ образів Світлани Кирилюк.

Народна трибуна. 25 листопада 1992

Борис Ревенко

"Подільність духа с посилання енергії", - ці слова стали епіграфом ви-ставки гобеленів та живопису Світлани Кирилюк яка експонувалася в приміщенні навчально-методичного центру профспілок під час роботи семінару медиків України. Ще одне дихання, ще одна ступінь. Навіть короткого знайомства з художницею достатньо, щоб відчути в ній безперервну внутрішню творчу роботу - часто незалежну від її свідомості, але тим більш органічну, бо ввійшла вона в плоть і кров її натури. Сприйняття нею оточуючого крізь призму художньої осмисленості можна пояснити не лише природним даром, але і властивістю, вихованою роками цілеспрямованої праці.

Позиція сміливого пошуку майстра не заважає художниці захоплено ставитись до старовинного класичного гобелену, в основі якого лежить малюнок з чіткою графічністю контура. Класичний канон вимагає використання обмеженої кольорової палітри, обов'язкової розробки підготовчих екскізів, а пізніше і картону, що підкладався під раму ткацько з о верстака. І принципи, і методи роботи сучасного майстра інші. Для Світлани не існує стадія підготовчих ескізів і створення картону. Вона робить досить приблизний ескіз майбутнього гобелена, що дає в загальних рисах уявлення про композицію, про розміщення кольорових плям. Художниця довіряє своїй уяві і фантазії, своїй інтуїції. Коли визрів задум твору, вона приступає до ткацтва.

“Я працюю так, як відчуваю", - ці слова чи не найкраще характеризують суть її творчого методу. В цьому сенсі гобелени Світлани Кирилюк можна на-звати імпровізацією, темпераментною, оригінальною, емоційний стрій якої не може залишити глядача байдужим. А їх гармонія синтезує і вияскравлює як земне, так і небесне начала, як стремління, так і здобутки, всі виміри світу і душі.

Перед нами духовна система в центрі якої природа і Бог, отже - народження, смерть і безсмертя, вищий смисл буття і краси, прагнення творити дійсність у світлі мрії, високого ідеалу. Художні форми випромінюють невидиму духовну енергію, внутрішній простір володіє магією впливу, виявляє

подільність очищення, духовного зцілення. Планово-просторова композиція її робіт викликає в душах людей святковість, гармонію та духовну піднесеність, образи полишають глибокий слід у свідомості. При всій сучасній гостроті гобелени Світлани Кирилюк - плоть від плоті українського народного мистецтва.

Не потрібно шукати цю спорідненість у зовнішній подібності чи в деталях - її там немає.

Зв'язки С.Кирилюк з традицією більш глибокі і органічні - вони в принципах і методі її творчого мислення, в сміливому і вільному володінні таємницями професійної майстерності, проникливій змістовності образів. В кожному її творі є новизна і свіжість погляду па, здавалося б, всім давно знайомі речі, свій, ні з ким не схожий аспект трактування, нове технічне завдання

Борис Ревенко

Ткацтво

Живопис

Розпис по склу

Сакральне