Швець Віктор

Швець Віктор

Народився 23 серпня 1983 року в м. Луцьку.
1999 - 2002 - навчався в Державній художній середній школі ім. Т.Г. Шевченка, м. Київ.
2002 - 2008 - навчання в Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури на факультеті живопису,в майстерні монументального живопису та храмової культури під керівництвом проф. Стороженка М.А.
2009 - 2012 - навчання в асистентурі- стажування НАОМА під керівництвом проф. Стороженка М.А.
Член Національної спілки художників України 2012 р.
Учасник Всеукраїнських виставок,конкурсів і пленерів:
2010, 2012 - Всеукраїнські художні виставки ,,Україна від Трипілля до сьогодення”, НСХУ, Дім художника, Київ.
2012 - Всеукраїнська виставка пейзажу ім. А.І.Куїнджі, м. Маріуполь.
2010 - Всеукраїнська художня виставка сучасного портрета “Історичні постаті майбутнього”. Інститут проблем сучасного мистецтва при НАОМА, Київ.
Всеукраїнські художні виставки “Мальовнича Україна”:
2009 - Житомир;
2008 - Дніпропетровськ;
2007 - Тренопіль;
2006 - Одеса.
Всеукраїнські художні виставки “Різдв'яна” і “До дня художника”, НСХУ, Дім художника, Київ:
2012, 2009, 2007, 2004 ро.
Персональні виставки:
1998, 2002, 2006 - Луцьк

Віктор Швець

Віктор Швець свою творчу біографію розпочав у сяйві світла Великої школи, коли Національній Академії образотворчих мистецтв і архітектури виповнилось дев’яносто п’ять. За майже сторіччя школа створила безцінний фаховий і духовний потенціал : її майстри – найбільший скарб національної і світової культури.

В 1994 році Академії судилось провидіння : при академічній школі була створена майстерня сакрального світобачення (МЖХК) з програмою сповіді мистецтва Візантії та України – європейського бароко.

І на сьогодні це безприкладна подія в історії художньо-освітньої школи, перше випробування на психологію синтезу, двох неодновимірних і протилежних начал у сприйнятті і реалізації учнем світу – об’єкта, у експериментальному пошуку нового стилю, специфіки формотворчого процесу, методу технологій і святого дійства з матеріало–фактурами.

В цьому “диво–горнилі” двоначала і плекав свою майстерність Віктор. Це було його сумлінне “причастя”, як до великих традицій реалістично–академічної програми так і до онтології мистецької присутності (явлення) в спрямуванні сакрального світобачення – першовихідної основи до розв’язання творчих передбачень, завдань майстерні живопису та храмової культури (МЖХК). В його дипломній роботі “Хресний хід. Літургія” 2008 року та особливо в творі “Апофеоз життя та творчості Їжакевича І.С.” (Віктор Швець цим проектом завершив асистентуру–стажування, 2012 рік) і реалізувався той диво–синтез, що так проникливо воскресив не лише образ, а дух цього видатного художника–реаліста Їжакевича. На мій погляд в творі відчутний код творчості Їжакевича, в якому форма – геометрія трансформується в образ Їжакевича як трансцендентна молитва.

Віктор випробував – пізнав, що означає “картина” : і фігуратив, і пейзаж, і знає, що є знак зображення на площині, знає, що площина – це метафізика, але водночас і фізика – полотно, папір чи дошка. І не обов’язково майстру знати, що полотно, папір чи дошка – це заряд, енергія, наелектризованість – бо Воля Божа – то щирість автора. Воля Божа – талант випробування імені свого. Енергія полотен Віктора – компенсація і перемога імені в нелегкій битві із спротивом долі. Не проста доля у Віктора, а Воля Божа – спонука до мистецького злету до радості висот моральних, духом і тілом всепереможних, в яких краса, добро і альтруїзм

Січень 2013 р.Професор Микола Стороженко

Территория вдохновения. Muza-ua июль 2012