Zmudz - 2012

Міжнародний художній пленер “ZMUDZ – 2012” PLENER MALARSKI “ZMUDZ – 2012”

3 - 20 липня

З ініціативи керівника Терези Хомік – Казаріан та фундатора арт- проектів Оганеста Казаріана було організовано міжнародний художній пленер ‘’Zmudz – 2012”, який проводився в м. Хелмі (Польща) з 3 по 20 липня 2012 року. В ньому брали участь 12 професійних та відомих художників Польщі та України.

Це був не тільки красивий пленер, а справжній культурний вибух естетичної чистоти і смаку. Адже атмосфера всіх учасників міжнародного арт пленеру була просякнута дружелюбністю та взаєморозумінням, де кожен ,по-своєму , старався піднести на п’єдестал своє бачення мистецтва, свій творчий доробок для обміну прекрасними враженнями! Тому і широке коло різнопланових пленерних спрямувань: гіперреалізм Іренеуша Богушевського ‘’ Геометрія дошок’’, що наближує об’єктивні форми на перший план, відкриваючи глибину та красу внутрішнього буття речей; ліричний символізм Ренати Богушевської “Маки”, які зачаровують м’яким мерехтінням пастельних тонів, створюють відчуття складної витонченості й вишуканості композиції; декоративний реалізм Леонтія Гринюка “Руїни польського замку”, якому властива програмна емоційність кольору, екстатичний колорит, симфонізм і поліфонічність самого твору; декоративний символізм Крістіни Жілінскайте “На пленері”, як великий класичний симфонічний твір, із ретельно організованою музичною площиною та з її стрункою архітектонікою; символічний реалізм Пьотра Тимоховіча “Польський млин у голандському стилі”, в якому вільна гра його уяви має широкий зміст символічних візуальних образів, де знаходять втілення найрізноманітніші емоційні стани автора; нефігуративний експресіонізм Ельжбети Задори-Зузельскої “Сон. Видіння”, в якому кольорова і фактурна поверхня сповнені виразної сили з яскраво вираженою атектонічністю пластичних пливких абстрактних форм, що пульсують від напруги; живописний реалізм Віктора Гвоздинського “Вид на польський замок”, якому притаманне планетарне розуміння простору, універсальне сполучення витонченості й міці; імпресіонізм Івонни Дрозд “Бабине літо”, де колористичний стиль має динамічний ритм, а колір і форма взаємодоповнюють композицію, адже в нім імпресіоністичний колір має об’єктивну таємничу матерію, що виражає мову мрії, уяви і життя душі; экспресіонізм Эжи Новіцкого “Мерехтливий натюрморт”, який пише пронизані внутрішнім горінням емоційно-напружені й почуттєво-динамічні полотна темпераментними ударами кольору та ліній; класичний реалізм Ізабелли- Анжели Ткачук “Твердиня польського замку”, там переважають такі поняття, як завершеність, гармонія, композиція, що чітко вирізняються послідовністю та методичністю побудови; мінімалістичний експресіонізм Анни Броніцкої “Червоне дерево серед ночі”, який випромінює красу мрії художниці, її духовні пошуки,що мають дивовижну гіпнотичну силу і живлять глядача своєю могутньою енергією; експресіоністичний реалізм Віктора Швеця “Польський Амстердам”, в якому потужна, життєствердна, світлоносна поверхня полотна доведена до вибухового катарсису й оптимістичного обрію, що має значні ритми і температурні коливання колористики, яка веде до внутрішньої динаміки живопису.

Отже, українське і польське мистецтво суголосне із загальносвітовим художнім процесом і сприятиме встановленню тісніших культурних зв’язків і глибшому взаєморозумінню між Польщею і Україною

Асистент – стажер Національної Академії Образотворчого мистецтва та Архітектури, учасник пленеру Віктор Швець