Дмитро Микитенко

Малярство

2 липня 2013 року

Генетичний код

Рух історії циклічний, - про це нам забували розповідати в школі, малюючи векторні лінії зі стрілкою в невідоме «щасливе майбутнє».

Космос складається з хаотично рухомих часток, - нудно зачитувала затертий конспект вчителька фізики. І знову – нічого нового про дивовижну гармонію і порядок цього руху.

Філосовія формує іншу уяву про створення світу. «Якби мені довелось дати назву сучасному положенню речей, то я назвав би його станом після оргії. Оргія – це кожний вибуховий момент, момент вивільнення будь чого в сучасному світі. Вивільнення політичного і сексуального, вивільнення формуючих і руйнівних сил, вивільнення жінки і дитини, вивільнення несвідомих, вивільнення мистецтва. Ми пройшли крізь всі етапи виробництва і прихованого надвиробництва предметів, символів, послань, ідеологій, насолод. Сьогодні гра скінчена – все вивільненно. І всі ми ставимо собі головне запитання: «що робити тепер, після оргії?»», - питає Бодрійяр.

Мистецтво завжди було відображенням життя, сучасне мистецтво тим більше, воно реагує на кожен надрив, кожну проблему в суспільстві, незалежно від того чи це сфера політики, демократичні ігри, екологічні негаразди чи гендерні війни.

Раптом світ перетворився в суцільний космополітичний простір, в якому кожна річ здобула свій семіотичний еквівалент – символ. Система тепер функціонує як нагромадження естетичних знаків.

В мистецтві не залишилось Генія, до кожного кроку якого присухалась би людина. Мистецтво більше не приносить насолоди.

Що відбувається з нами в мистецтві: стадія надшвидкісної циркуляції та неможливості обміну. Твори мистецтва більше не підлягають взаємообміну та рівноцінному обміну.

Вони не володіють тією таємничою співпричетністю, яка є складовою сили культури.

Ми вже їх не читаєм, а лише розшифровуєм – по все більш суперечливим «ключам».

«Генетичний код» - це серія робіт, де абстрактні лінії, форми з яскравим вкрапленням, перетікаючи одна в одну частини картини схожі на живі організми, само-організовуючись, вони створюють цілісне зображення свого світу. Світу після Оргії. Світу після Мілленіума. Світу після 21 грудня 2012 року. Світу пост-апокаліпсису і того, що вже після пост-модернізму.

Момент експонування ще більш відображує абсурдність і нагромадження знаків: Величезне полотно, вкриваючи стіни всього залу в якийсь момент втрачає свою вартість, перетворюючись просто в декоративні шпалери.

Поява нечисленної кількості кодів, які вже нікому не цікаво зчитувати та й самих ключів до дешиврування стало надто багато, зробило мистецтво одинаковим. В кінці ХХ століття естетичний код став універсальним, з легкими незначними диформаціями і відмінностями у різних груп мистецтва.

До середини ХХ століття стало достатньо знань для того, щоб висунути перші ідеї про природу генетичного коду. Генетичний код однаковий у всіх без виключення форм життя.

Мистецтво, так само як людство, наближається знов до відправного пункту, в якому передбачається вже не переосмислення і рефлексія, а руйнування і створення. Рух історії циклічний

Аріна Радіонова

2009 - закінчив ЛНТУ кафедру графічного дизайну. живе та працює в Луцьку.

2008 - учасник регіональної та обласної виставок м. Луцьк (Волинська організація Національної спілки художників України).

2009 - групова виставка "Come Post" арт-колективу "BlackCircleClub" галерея "Музей Ідей" м. Львів.

2010 - учасник арт-фестивалю "ЕКЛЕ-2010" Ужгород.

2010 - учасник та співорганізатор арт-фестивалю андеграундного мистецтва "BlackCircleFestival I", м.Понінка , Україна.

2010 - WorkShop в рамках арт-події "Making-off" Польща учасник групової виставки у Варшаві (WorkShop).

2010 - учасник арт-фестивалю "ESSA-2010" Білосток, Польща.

2011 - групова виставка "А4" Карась галерея.

2011 - групова виставка BlackCircle - «Колапс». Трамвайне депо. Львів.

2011 - персональна виставки графіки «Не той козак». Музей культурної спадщини. Київ.

2011 - учасник групової, Всеукраїнської виставки молодих художників "ArtNow", м.Луцьк. (2 місце).

2011 - участь у груповій виставці приуроченій до відкриття джаз-фестивалю та приїзду Карла Фріердсона (De-Phazz) "World of jazz", м.Луцьк.

2011 - групова виставка спілки художників "Осінній салон", м. Луцьк.

2011 - виставка молодих художників "Art&Shock" м.Луцьк.

2011 - Optimistica. Spas, галерея «Мистецький простір 365», Київ.

2011 - учасник арт-фестивалю андеграундного мистецтва "BlackCircleFestival ІI" Полонина Руна, Закарпаття.

2011 - Optimistica, галерея "Щілина", м. Рівне

2012 - Спільний проект з польським художником Блажей Русин «Резонанс» Галерея «А1 kolektyw » Познань, Польща.

2012 - учасник групової виставки молодих художників «Поліфонія» . Art Gallery, Луцьк.

2012 - учасник та співорганізатор міжнародного арт-фестивалю андеграундного мистецтва «BlackCircleFestival 3» (Яремче, Україна).

2012 - учасник арт фестивалю «Public» Одесса.

2012 - Спільний проект з Хіром Андрієм "вертеп" Дзига, Львів