Графіка Польщі

Sympozjum grafiki warsztatowej druku płaskiego "PŁASKIE" przestrzenie druku Rzeszów. Wydział Sztuki Uniwersytetu Rzeszowskiego

28 серпня - 21 вересня

Симпозіум 21-23 травня 2015 р

СИМПОЗІУМ

„ПЛОСКІ” ПРОСТОРИ ДРУКУ

КОНФРОНТАЦІЇ НАУКОВИХ ЦЕНТРІВ

ФАКУЛЬТЕТ МИСТЕЦТВ ЖЕШІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

21 - 23 травня 2015

Загальнопольський симпозіум митців-педагогів, які спеціалізуються на технології плоского друку і літографії, організований нашою студією, став місцем обміну досвідом і презентації новаторських, або авторських методів графічної техніки у цій мистецькій галузі. Зустріч, яка стала реалізацією проекту студентів Факультету мистецтв, котрі є членами студентського гуртка РАЗОМ, сприяла також спільному аналізу перевірених дидактичних стратегій, представлених під час симпозіуму досвідченими викладачами з найкращих польських художніх навчальних закладів в рамках такої освіти. Симпозіум супроводжувався показом оригінальних графічних робіт студентів і заслужених у цій галузі творчості митців-педагогів.

Претекстом до реалізації проекту за участю почесного кола митців був також той факт, що протягом останніх кількох років графіки помітно розширили свою сферу оригінальних формальних експериментів та технологічних пошуків у галузі плоского друку, у широкому розумінні цього поняття. Поєднання класичних, копіювальних графічних технік з так зв. „унікальними речами”, яке ще раніше було несхвальним (особливо з боку ортодоксальних верстатників), або також „міксування” друків з дуже популярним нині цифровим друком, чи використання поліграфічної технології на базі офсету є важливим елементом творчого процесу. Креативність саме у такому значенні (також у області навчальних експериментів) спричинила розширення сфери технологічної інноваційності художнього друку. Завдяки революційним в цій галузі творчості новим „процедурам”, створюються чергові пропозиції вдалих витворів, які розширюють оригінальність художнього вираження, освіжаючи скам’янілий через попередні обмеження графічний верстат.

Це стосується також можливості створення графічних робіт, які не базуються на класичній „матриці”, а також „на обов’язку” створення тиражу примірників. Багато з цих інноваційних пропозицій все ж відповідають основній вимозі, яка ставиться до класичних графічних робіт: засоби вираження, які застосовуються в них є характерними зазвичай лише для станкової графіки.

Нинішня відкритість польських графіків (особливо молодшого покоління) на вільне поєднання авторських технік з новими і оригінальними ЗМІ, а насамперед використання стратегії так зв. „художньої трансгресії”, тобто свідомого перетину „технологічних меж”, властивих окремим дисциплінам, ще раз підтверджує невичерпний потенціал цієї галузі творчості. Це виражається у застосуванні технік, які до сих пір обмежувалися до малюнка і живопису, в просторових композиціях, у формах об’єктів і графічних інсталяцій, програмна відмова від матриці „для копіювання ”, у традиційному розумінні цього поняття.

Задум проведення такої зустрічі був також пов’язаний з постанням питання про майбутнє мистецької графіки, про її позицію і місце у цьому все більш утилітарному світі цінностей, де творці високої культури повинні, ймовірно, «програмно щезнути» з настільки голубленої неоліберальної системи…

Марек А. Ольшинскі

Магдалена Ухман

Каміла Беднарска

Студія станкової графіки №ІІ – Плоского друку і літографії

Марек А. Ольшинскі Магдалена Ухман Каміла Беднарска Студія станкової графіки №ІІ – Плоского друку і літографії