Органічні структури. Володимир Чорнобай

Малярство

23 березня - 10 квітня

Про художника

Народився 17 березня 1954 р. В 1973 році закінчив Львівське державне училище приклад-ного мистецтва імені Івана Труша, в 1980 році - Львівський державний інститут прикладного та декоративного мистецтва.Член НСХУкраїни з 1989 р.

Нагороди:

- диплом лауреата виставки "Різдвяна містерія-96", Луцьк 1996;

- золота нагорода Першої виставки-конкурсу модернового мистецтва, Тернопіль 1996;

- III премія всеукраїнської виставки малярства на склі "Три виміри: вчорашнє, сьогодення і завтра" Львів 1998;

- лауреат обласної мистецької премії імені Михайла Бойчука, 2002;

- срібна медаль «Labor omnia vincit» Познань, Польща, 2009.

Персональні виставки:

Тернопіль 1992,1994,1995,2002, 2009,2010, 2011, 2014; Львів 1993, 1997,2013; Чернівці 1994; Луцьк 1995/1996 ; Рівне 1996; Київ 1997 ; Каліш 1999,2005, 2009,2012,2014/15; Сьєрадз, Битов 2000 ; Пшеворськ, Ярослав 2002, Ельбльонг 2003,2005; Славно, Паб'яниці 2004; Плєшев, Острів Влкп, Ольштин, 2005; Гoлухів, Остжешов, Кемпно 2006; Опатувек, Кротошин 2007; Хамм (Німеччина)2008, Ів.-франківськ 2008,2012; Вольштин 2009; Шведт/Одер(Німеччина), Андрихів 2010, Шрьода Шльонська 2010,2012; Кротошин 2011; Берлін 2012, Ярослав, Київ 2015 …………

Збірні виставки:

міжнародне бієнале" Імпреза-89", Івано-Франківськ, 1989

II міжнародне бієнале українського сучасного мистецтва " Пан-Україна-95", Дніпропетровськ 1995

художня виставка "Різдвяна містерія-96", Луцьк 1996

виставка модерного мистецтва, Тернопіль 1996, 1999, 2002, 2010

всеукраїнська виставка малярства на склі" Три виміри: вчорашнє, сьогодення і завтра", Львів 1998

виставка міжнародного пленеру, Клуж-Напока, Румунія, 2000

міжнародна виставка " Львівський осінній салон Високий замок", Львів 2000, 2002, 2005, 2006, 2007, 2009

ADOGI міжнародний мінідрук в Кадаквес, Іспанія, 2006, 2007, 2010

“Lessedra”, Міжнародна виставка друковаої ґрафіки малого формату ,Софія ,Болгарія ,2008

«Обличчя і барви Сходу» виставка в Будріо, Італія, 2010

“Земля за течиєю”, 19 Міжнародний пейзажний пленер, Шведт/Одер, Німеччина, 2010

“Імпресії над Панкою”,виставка малярського пленеру,галерея”art.endart” Берлін, Німеччина,2013

“Водні знаки”,22 Міжнародний пейзажний пленер, Шведт/ Одер,Німеччина, 2013

«Я не люблю називати власні картини. Вони повинні самі промовляти за себе. Це як діти – ми повинні їх народити і виростити, а далі – відпустити»

Оволодiння простором

Оволодiння простором - це перша дiя всього живого- людини, тварини, рослини i хмар i основне виявлення рiвноваги i мiцностi. Предмет займає простiр не маючи єдиної абсолютної форми, оскiльки його можна побачити з рiзної вiдстанi та в рiзних ракурсах з безлiччю проекцiй. Голодний малює сонце на захмареному небi, як жовток яйця.

Рисунок-це перший контакт з дiйснiстю, перша спроба втiлення iдеї конкретними пластичними i просторовими побудовами. На поверхнi паперу твориться особливий, бачений тiльки художником простiр, в переплетеннi випадкових лiнiй народжується або конкретизується художнiй образ. Рисунок то намацує новий, незвиклий сюжет, то вiдкриває ще одну рису, знаходить нову, бiльш гостру характеристику у вже iснуючому мотивi. В ньому складаються, формуються основнi елементи, важливi вузли художньої форми i тому напрямок мовного пошуку виражений в ньому особливо чiтко.

Лiнiя-це як голос людини, який виражає одночасно i характер i настрiй людини в певний час i момент. Це свiдчення швидкоплинного відчуття iмпульсу. Голос змiнюється в залежностi вiд настрою i лiнiя це вiдтворює, подiбно до запису роботи серця ЕКГ. Лiнiя не являється кордоном предмету, а є лiнiєю дотику двох рухiв, кутом мiж двома напрямками, якi ввiйшли в глибину, руйнують двовимiрнiсть площини. Це траєкторiя руху форми в просторi, яка творить фактуру рисунка енергiйну або в’ялу, рiзку або м’яку.

Завдання мистецького твору є досягнення єдностi i рiвноваги всiх елементiв i їхньої вартостi кожного окремо. Пошуки формальних рiшень, втiленi в новi зв’язки з дiйснiстю, в силу темпераменту перш за все довiряються лiнiї, рисунку, в якому вiдбивається художня iнтуїцiя i перша безпосередня реакцiя на явища життя. Користуючись лiнiєю, коли вона тоншає, напружуючись i натягуючись стримує обєм вiд розширення, то раптом робиться рiзко грубою, енергiйною, як сам рух, який вона втiлює. Цим визначається структурна i зображувальна деформацiя, яка присутня в рисунках, i яка першочергово впадає в очi при зображеннi фiгур